Το Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας Γ΄- Στυλιανός Λένας ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2009 και από την έναρξη της λειτουργίας του συμμετέχει ενεργά σε πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα
Όραμα του σχολείου μας, είναι η δημιουργία ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος που να ωθεί τα παιδιά σε συνεχή δράση για ανακάλυψη της γνώσης, την αγάπη και τον σεβασμό προς το περιβάλλον, τον αλληλοσεβασμό, τη συνεργασία, την αποδοχή της διαφορετικότητας. Η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, εντός και εκτός της σχολικής μονάδας αποτελεί βασικό στόχο της μονάδας. Το σχολείο είναι ανοικτό στην ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών, μέσα από ευρωπαϊκές συνεργασίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών, με απώτερο πάντα στόχο τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας και τη μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη φετινή σχολική χρονιά, το σχολείο μας συμμετέχει στα πιο κάτω προγράμματα:
Παράλληλα, υλοποιείται το Ενιαίο σχέδιο βελτίωσης της σχολικής μονάδας, το οποίο ενισχύεται από τους στόχους και τις δράσεις των πιο πάνω προγραμμάτων.
Η εμπλοκή του σχολείου μας στα προγράμματα Erasmus+ ΚΑ01και ΚΑ02 κατά την τελευταία πενταετία, έχει συμβάλει σημαντικά στην απόκτηση σημαντικής εμπειρίας και στη διαμόρφωση μιας ψηφιακής κουλτούρας στο σχολείο μας, που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να ενσωματώνουν τις νέες τεχνολογίες στη μαθησιακή διαδικασία. Οι ψηφιακές δεξιότητες που αποκτήθηκαν, τόσο από τους εκπαιδευτικούς, όσους και από τους μαθητές μπορούν να αξιοποιηθούν και να συμβάλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη και εφαρμογή των 4 C’s, δηλαδή, στην κριτική και δημιουργική σκέψη, στην επικοινωνία και συνεργασία και στην προώθηση της φιλαναγνωσίας μέσω τεχνολογικών εργαλείων.
Στο σχολείο μας μια συντονιστική ομάδα διαχειρίζεται το κάθε πρόγραμμα, ορίζει τις δράσεις, στηρίζει και κατευθύνει με απώτερο στόχο τη διάχυση σε όλο το σχολείο.
Οι εμφάσεις στο σχολείο μας εστιάζονται:
α) στην καλλιέργεια στάσεων, γνώσεων, δεξιοτήτων και κατανόηση εννοιών, που θα βοηθήσουν τους/ις μαθητές/ριες να χρησιμοποιούν πρακτικά ό,τι μαθαίνουν στο σχολείο, στην καθημερινή τους ζωή και να επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν είτε στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα είτε στην προσωπική τους ζωή,
β) στην ανάπτυξη της γλωσσικής επάρκειας χρήσης του λόγου προφορικά και γραπτά για αποτελεσματική επικοινωνία.
Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην κατάκτηση του γλωσσικού και αριθμητικού αλφαβητισμού προσδίδοντας ένα λειτουργικό νόημα στην αξιοποίησή συνακόλουθων δεξιοτήτων.
γ) στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων της Κριτικής σκέψης, Συνεργασίας, Επικοινωνίας και Δημιουργικότητας (4Cs), που είναι αναγκαίες για την προετοιμασία των παιδιών να ανταποκριθούν στο ολοένα και πιο πολύπλοκο περιβάλλον στον 21ο αιώνα.
δ) στη γνώση της πολιτισμικής μας ταυτότητας σε σχέση με την ευρωπαϊκή μας ταυτότητα. Οι δράσεις μας θα έχουν στόχο την καλλιέργεια της κουλτούρας και τη συνειδητοποίηση της αξίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και της παράδοσης.
ε) στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνίας ώστε να βελτιωθεί η μαθησιακή εμπειρία.
στ) στη γνωριμία με τις αξίες και πρακτικές σχολείων στην Ευρώπη.
ζ) στη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.