• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

MARKA - Erasmus+ KA2 project

MARKA: innovation and inclusion in the construction of an identity curriculum

MARKA: Καινοτομία και συμπερίληψη στην κατασκευή ενός προγράμματος σπουδών ταυτότητας

Το πιο πάνω ευρωπαικό έργο έχει εγκριθεί στα πλαίσια των ευρωπαικών προγραμμάτων ERASMUS+. έχει διάρκεια 30 μηνών. Άρχισε τον Οκτώβριο του 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιo του 2023.

Το έργο καλύπτει την κοινωνική ένταξη, τις καινοτόμες πρακτικές στην ψηφιακή εποχή και την κοινωνική και εκπαιδευτική αξία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς. Ο κύριος στόχος της είναι η καινοτομία και έχει θέμα «MARKA: καινοτομία και συμπερίληψη στην κατασκευή ενός προγράμματος σπουδών ταυτότητας».

Οι εταίροι είναι 4 σχολεία από την Πορτογαλία, την Εσθονία, την Ιταλία και την Κύπρο, μια ΜΚΟ (Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση) από την πΓΔΜ (πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας) και το FPCE από το Πανεπιστήμιο του Πόρτο. Περίπου 2000 μαθητές από 8 έως 18 ετών, 86 εκπαιδευτικοί, 1 ανώτερος ερευνητής, 2 βοηθοί ερευνητές, δεκάδες τεχνικοί και ειδικοί στην πολιτιστική κληρονομιά, μουσειακή, περιβαλλοντική και εικαστική αγωγή συμμετέχουν άμεσα στις δραστηριότητες του έργου. Μέσα στο πρόγραμμα του κάθε εταιρικού σχολείου, περιλαμβάνεται η συλλογική εργασία δεκάδων εκπαιδευτικών: διευθυντών σχολείων, διεθνών ομάδων έργων, παιδαγωγικών και διοικητικών λειτουργών, τεχνολογικών ομάδων, υπηρεσιών εκπαιδευτικής υποστήριξης για μαθητές με λιγότερες ευκαιρίες και άλλων ομάδων επαγγελματιών.

Το έργο περιλαμβάνει συνεργασίες σχολείων και διακρατικές συναντήσεις σε όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, διακρατικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και διακρατικές συνεδρίες των εταίρων για συντονισμό, αξιολόγηση και συνέχιση του προγράμματος. Αυτά καλύπτουν 6 εκδηλώσεις και 2 πνευματικά αποτελέσματα.

Tο σχολείο μας θα ασχοληθεί με πρότζεκτ που αφορούν στην πολιτιστική κληρονομία στην κουλτούρα και γενικότερα στον πολιτισμό. Θα σχεδιαστούν δύο μεγάλες ενότητες μεσυγκεκριμένα θέματα που θα μελετηθούν από τους μαθητές των Γ, Δ, Ε και ΣΤ τάξεων. Κάθε τάξη θα ασχοληθεί με μια συγκεκριμένη πτυχή του θέματος.

Το έργο είναι δομημένο με βάση το σχηματισμό διακρατικών ηγετικών ομάδων  και την διάρθρωση αναλυτικού προγράμματος τοπικής δράσης. Λαμβάνει υπόψη τις διαδικασίες υλοποίησης του προγράμματος σπουδών, εστιάζοντας στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων για τη διά βίου μάθηση, με βάση μια συμμετοχική, πειραματική και ερευνητική-μεθοδολογία δράσης, με επίκεντρο τη συμβολή των μαθητών στην κατασκευή του προγράμματος σπουδών και στα αποτελέσματα που προκύπτουν, τη γνώση μιας πραγματικότητας και της κατανόησής της, της δημιουργικότητάς της και της εφαρμογής της κριτικής σκέψης. Όλα αυτά θα έχουν αντίκτυπο στο τοπικό περιβάλλον. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα σπουδών ταυτότητας ως μέσο για την τοπική ανταπόκριση στις διεθνικές κοινωνικές προτεραιότητες και ως ευκαιρία για την εφαρμογή μιας μεθοδολογίας που εστιάζει την συμπερίληψη και που προωθεί την καινοτομία.

Το έργο προωθείται μέσω των ιστοσελίδων των σχολείων, της πλατφόρμας  e-twinnng, της πλατφόρμας του προγράμματος και των κοινωνικών δικτύων:

 

Κάντε κλικ στα πιο πάνω εικονίδια για να δείτε τις δράσεις του προγράμματος.

Ακολουθήστε μας για να ενημερώνεστε για τις δράσεις του προγράμματος. 

Οι δράσεις και δραστηριότητες που αφορούν στο πρόγραμμα αρχίζουν την τρέχουσα σχολική χρονιά με πρώτη δράση τον διαγωνισμό για το λογότυπο του MARKA project.

Για πληροφορίες πατήστε εδώ.